گچبری,گچبری کلاسیک,گچبری سنتی

دکوراسیون داخلی استفاده از تزئینات با گچبری

  • چهارشنبه 10 بهمن 1397
  • 297 نفر

دکوراسیون داخلی استفاده از تزئینات با گچبری

دکوراسیون داخلی استفاده از تزئینات با گچبری

 

یادتان باشد که راه های زیادی برای تزیین سقف منزل وجود دارد،حتی اگر فقط از دو عنصر رنگ وپتینه برای تزیین استفاده میکنید،میتوانید در عوض کردن وبیشتر نشان دادن تزیینات از گچبری استفاده کنید،استفاده از گچبری دستی در تزیینات میتواند دکوراسیون داخلی منزل را به قدری متحول کند که تا سالها نیاز به تعویض ویا طراحی مجدد ندارد،ومیتوان بعد از گذشت سالها رنگ وپتینه ای جدید به گچبری اضافه کرد،
همه هنر مندان گذشته و امروزی برای اسکلت بندی طرح خود از شکلهای هندسی (سه گوش،چهار گوش،مستطیل،دایره و یا ترکیبی از آنها)استفاده کرده اند. در واقع نقاش شالوده اثرش را که تصویری از شکلهای طبیعی.یا انتزاعی خواهدبود براساس یک اندیشه معمارانه بنیان می نهد وسپس انراباپوشش شاعرانه ای از رنگها وشکلهامی پوشاند.با فرم سه بر ساده ترین ودرعین حال مستحکم ترین ساختمان را می توان به وجود آورد.این فرم بیشتر در چهره سازی به کاربرده می شود.از این فرم بیشتردرچهره سازی و گچبری استفاده می شود.اگریک فرم سه بر مثلث را به نحوی قرار دهیم که نوک آن(راس مثلث)در پائین وقاعده آن دربالاقرار گیردفرم نامتعادلی پدید می آید که هر آن بیم واژگون شدن آن می رود.ولی اگر همین مثلث (سه بر)را معکوس کنیم فرم متعادلی خواهیم داشت که کیفیتهای ویژه ای مثل ایستایی،نیرومندی،تعال؛صوداست.به همین جهت موضوعات مذهبی از قبیل مادر و بچه و یا به دار آویختن مسیح را در این قالب با اعتقادات مسیحان و صعودمسیح به آسمان هماهنگی داشته پی ریزی کرده اند. گاه دو فرم سه گوش به اندازه های متفاوت را با یک مستطیل ترکیب و تصویرهاراروی این اسکلت بنا کرده اند.همان طور که درتصویر های طراحی و گچبری شده زیر مشاهده می شود.تصویر طراحی ها و گچبری های در سه گوشه کنج کوچک و بزرگ جاکرفته است .

ترکیب بندی اجسام در گچبری


درطراحی گچبری چون همواره با نقاشی همراه می باشد،جای دادن و ترکیب کردن اجسام در زمینه،مساله مهمی است.این عمل را کمپوزیسیون،یافتن ترکیب بندی می نامند،بعضی از طراحان به ارتباط بین اجسام و حرکت خطوط در طراحی و گچبری توجه نمی کنندواشیا را به همان نحوی که میبینند طراحی و گچبری می کنند درنتیجه فضا های خالی و بی مصرف در تابلوهای و یا دیوارهای و سقف ها انها دیده می شودکه بود و نبودشان هیچ تغییری در کاربه وجود نمی آورد.ارتباط فرم و فضادر در طراحی و گچبری میبایستی موردتوجه و دقت قرار گیرد.ترکیب متعادلی در طراحی و گچبری ایجاد نمودو با فراز و نشیب درشکلها به مقصود اصلی در طراحی گچبری همانطورکه دراشکال هندسی و درتصاویر بناهای تاریخی که در بخشهایی از تاریخ گچبری آورده شده کلیه اشیا و تصاویر را می توان با کمی دخل و تصرف در ترکیب بندی انها ترکیب متناسب و با تعالی از یک طبیعت بیجان را طراحی و گچبری نمود.همانطور که میبینید اشیا بین خودو فضاهای خالی رابطه خوبی با اشیا دارند وروی هم رفته ترکیب بندی موزون و هماهنگی ایجاد شده است.

همه هنر مندان گذشته و امروزی برای اسکلت بندی طرح خود از شکلهای هندسی (سه گوش،چهار گوش،مستطیل،دایره و یا ترکیبی از آنها)استفاده کرده اند. در واقع نقاش شالوده اثرش را که تصویری از شکلهای طبیعی.یا انتزاعی خواهدبود براساس یک اندیشه معمارانه بنیان می نهد وسپس انراباپوشش شاعرانه ای از رنگها وشکلهامی پوشاند.با فرم سه بر ساده ترین ودرعین حال مستحکم ترین ساختمان را می توان به وجود آورد.این فرم بیشتر در چهره سازی به کاربرده می شود.از این فرم بیشتردرچهره سازی و گچبری استفاده می شود.اگریک فرم سه بر مثلث را به نحوی قرار دهیم که نوک آن(راس مثلث)در پائین وقاعده آن دربالاقرار گیردفرم نامتعادلی پدید می آید که هر آن بیم واژگون شدن آن می رود.ولی اگر همین مثلث (سه بر)را معکوس کنیم فرم متعادلی خواهیم داشت که کیفیتهای ویژه ای مثل ایستایی،نیرومندی،تعال؛صوداست.به همین جهت موضوعات مذهبی از قبیل مادر و بچه و یا به دار آویختن مسیح را در این قالب با اعتقادات مسیحان و صعودمسیح به آسمان هماهنگی داشته پی ریزی کرده اند. گاه دو فرم سه گوش به اندازه های متفاوت را با یک مستطیل ترکیب و تصویرهاراروی این اسکلت بنا کرده اند.همان طور که درتصویر های طراحی و گچبری شده زیر مشاهده می شود.تصویر طراحی ها و گچبری های در سه گوشه کنج کوچک و بزرگ جاکرفته است .

 

کابینت اشپزخانه به سبک کلاسیک تا گچبری کلاسیک

کابینت اشپزخانه از حالت کابینت مدرن رفته رفته جای خود را به کابینت های کلاسیک داد  ایده وطرحهای کلاسیک در گچبری وگچکاری خیلی خود را در این مدت نمایان کرده زیبایی در طرح ونقش گچبری ها در سبک کلاسیک انقدر زیبا و با دایره ای باز بود که طراحان به فکر ایده گرفتن از گچبری ها شدند واین دید ونگاه به گچبری ها این توان را به طراح داخلی میدهد که توانستند کابینت ها را به شکل کلاسیک طراحی کنند وتنها لازم بود که تعدادی از المانها را که در گچبری به کار میرفت را مانند(کنده در گچبری ،حاشیه های گچبری،ابزار گچبری)  را در ساخت کابینت استفاده کنند وطرحهای از جنس کابینت ممبران را ساختند که کاملا کلاسیک ونئو کلاسیک طراحی شد
 

گچبری ,گچبری سنتی

گچبری چیست ؟ گچبری سنتی رضا پارسایی

گچبری یکی از هنرهای تزیینی برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان است که قدمتی بسیار طولانی دارد.گچ خصوصیاتی دارد که آن را یکی از مواد پر مصرف در معماری سنتی و... .
گچبری کلاسیک,گچبری,گچبری سینی کنج,طرح سینی کنج,گچبری سقف سالن,نورمخفی

طرح سینی کنج با چدن کاری فیلم اجرای گچبری سینی کنج اجرا شده در پارک وی خیابان فرشته

گچبری کلاسیک رضا پارساییطرح سینی کنج با چدن کاری فیلم اجرای گچبری سینی کنج اجرا شده در پارک وی خیابان فرشته09121675601
گچبری سینی کنج,تاج,گل

گچبری سینی کنج کلاسیک رضا پارسایی09121675601

گچبری سینی کنج09121675601رضا پارسایی
گچ تیز,گچ خوش مایه,انواع گچ,گچبری

انواع گچ

گچ فقط در آب حل می شود  و نسبت درصد آن با آب رابطه مستقیم دارد انواع گچ به لحاظ شیوه ساخت عبارتند از ...